Wednesday, 10 January 2018

Cara Merawat Demam Dengan Madu Asli


Tahukah anda. Madu Asli boleh dijadikan Penawar untuk demam?

Madu dapat memberikan kesan antimikrob iaitu menghalang kuman-kuman yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar.  Madu asli juga memiliki daya antiseptik serta kandungan vitamin C yang tinggi. Di samping itu, pengambilan madu asli secara konsiten sebagai makanan tambahan dapat memperkuatkan antibodi.

Cara untuk merawat dengan madu asli adalah dengan minum segelas air suam yang dicampurkan bahan berikut:

- 1 Sudu Madu Asli
- Hirisan Halia 
- Perahan Lemon

(Alternatif yang lebih mudah adalah dengan menggunakan 1 sudu madu halia bentong ditambah dengan air perahan lemon)


Selain dari merawat demam, madu asli digunakan secara tradisional untuk merawat luka terbakar dan kecantikan kulit dengan menyapukan madu tersebut pada bahagian kulit.


Rasulullah SAW juga ada berpesan agar seseorang itu berubat dengan madu dan al-Quran. Baginda bersabda:

Maksudnya: "Ambillah / pergunakanlah olehmu sekalian akan dua ubat penyembuh iaitu madu dan al-Qur'an."


(Hadith riwayat Ibnu Majah)




Pada masa kini, adalah agak sukar untuk mendapatkan madu asli yang dijamin ketulenannya. Malah ada kajian yang menunjukkan dari 10 orang penjual madu di sebuah kawasan tanah tinggi Malaysia, 9 darinya adalah tiruan hanya 1 yang asli.


Sekarang anda tidak perlu risau lagi kerana Asmak sudah mengeluarkan Produk Madu Asli yang dijamin ketulenannya dan mempunyai kelulusan sijil keselamatan makanan dari Standard Malaysia.


Thursday, 21 December 2017

Resepi Air Lemon Madu Viral


Pasti ramai yang pernah minum Air Honey Lemon atau Lemon Madu di kedai. Rasanya sedap dan sangat berkhasiat. Harga air Lemon Madu ini dijual dalam lingkungan RM 2 ke RM 4, bergantung kepada saiz gelas. Sekarang ni dah banyak viral air Lemon Madu terutamanya untuk detoks.

Kali ini saya nak share resepi untuk buat air Lemon Madu di rumah. Senang Je resepinya, Budak sekolah rendah pun boleh buat sendiri.
Cara paling mudah untuk menyediakan minuman air lemon madu yang sedap ialah:
1.    Segelas air suam/ sejuk.
2.    1-2 potong hirisan lemon.
3.    1-2 sudu madu (ikut citarasa sendiri)

Basuhkan buah lemon sehingga bersih. Hiris dan masukkan 1 ke 2 hirisan lemon ke dalam satu gelas. Kalau buat air satu jag besar boleh lah masukkan 8 ke 9 hirisan Lemon (Sebiji Lemon)

Lepas tu masukkan madu secukup rasa. Kalau macam saya, saya akan gunakan MADU ASLi ASMAK. Madu Asli Asmak dijamin original dan harganya murah. Siap ada kelulusan ujian dari Standard Malaysia lagi, jadi saya tak ragu-ragu untuk guna madu keluaran asmak.
Dan Kacau dengan air suam sehingga sebati. Saya tak galakkan guna air panas sebab air panas akan hilangkan khasiat madu. Jadi saya prefer guna air suam atau air sejuk.
Then, dah siap kan air lemon madu. Boleh lah kalau nak buat air lemon madu untuk seisi keluarga. Nak buat sebagai ar detoks pun boleh untuk diminum pada waktu malam sebelum tidur atau sebelum bersukan / berjogging. Insyaallah badan boleh selim melim. Sebab kita tak campur gula kat air Lemon Madu.
Boleh buat sendiri dah air lemon madu homemade ni. Jimat pun Jimat, Kebersihan terjamin. Dapat dirasai oleh seisi keluarga lagi.

Selamat Mencuba.


Madu Asli Asmak Untuk Kecantikan Kulit


Madu telah digunakan sejak turun temurun sebagai amalan pemakanan sihat terutamanya bagi orang Islam. Ini kerana madu mempunyai pelbagai khasiat kesihatan. Sejak kebelakangan ini terdapat ramai penjual madu yang tumbuh bagai cendawan. Tahukah anda, berdasarkan kajian di Cameron highland, Dari 10 orang penjual madu di sana, 9 daripadanya menjual madu yang tidak asli, Ini menunjukkan hanya 10% sahaja pejual madu disana yang menjual madu asli. 

Pastinya anda berasa risau dan ragu-ragu untuk membeli madu kerana risau madu tidak asli atau lebih memburukkan keadaan madu bukan saja tidak asli malah tersiri dari bahan sitetik (artificial) yang mampu memudaratkan kesihatan.

Kini anda tidak perlu risau lagi kerana kini syarikat MHAMSB telah mengeluarkan produk MADU ASLI ASMAK bagi memenuhi  permintaan pengguna yang inginkan Madu Asli pada harga yang rendah. 

Madu dapat memberi manfaat kepada manusa, terutamanya untuk kecantikan. Antara manfaat madu untuk kecantikan adalah:

• Mengecilkan pori-pori
• Dapat melembapkan kulit wajah
• Memutihkan kulit wajah
• Menghilangkan jerawat dan bekas jerawat
• Membersihkan wajah
• Mencegah penuaan pada wajah
• Mengubati bibir kering
• Memerahkan warna bibir
• Mengecilkan pori-pori

Betul ke tak betul?

Ha.. Kalau nak tahu cuba lah.. 

Dapatkan sekarang.

Whatsapp kami


Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734


AGEN & STOKIS DIPERLUKAN

atau boleh klik link untuk whatsapp pantas





Wednesday, 20 December 2017

Madu Halia Bentong Rawat Senggugut


Bagi Kaum Wanita, Senggugut pastinya merupakan mimpi ngeri. Di sini saya ingin kongsikan petua merawat senggugut yang telah diajar oleh Kak Muna Mansur. 
Untuk mengurangkan rasa tidak selesa akibat senggugut, Kita boleh mengamalkan minum Madu Halia Bentong menggunakan Ramuan seperti berikut.

AIR PANAS + MADU HALIA BENTONG + SERBUK KAYU MANIS

madu halia bentong

MADU HALIA BENTONG 


Serbuk Kayu Manis



Kalau tiada serbuk kayu manis boleh guna Uncang Kayu Manis. Lebih Mudah dan pantas.

Serbuk kayu manis ini ditambah untuk menambah kan khasiat dan bau yang wangi.
Insyaallah jika anda mengamalkan petua ini, masalah senggugut akan beransur pulih. Antara khasiat lain petua ini adalah:

-Badan ringan 
-Melancarkan perjalanan darah
-Angin kotor berdesup keluar 
-Terasa segar.Tak lemau badan nak buat kerja
- Melawaskan buang air besar 
- Sakit kepala pun boleh berkurangan tau. 
- Mempercepatkan penyembuhan Batuk dan Selsema

Nak lagi cepat kesan hilang rasa tak selesa tu,sapu minyak herba asmak kat badan,dan keliling pinggang.Memang best sangat.Angin keluar,perut selesa,badan ringan rasa.
Ni bukan untuk senggugut je tau.Satu family boleh amal madu halia bentong ni untuk kesihatan.Pahala pun dapat sebab madu kan makanan sunnah 
Jom amalkan madu setiap hari.Saya dah.Anda bila lagi. 

Hubungi Nombor di bawah untuk maklumat lanjut mengenai Madu Halia Bentong ini.



Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734


AGEN & STOKIS DIPERLUKAN

atau boleh klik link untuk whatsapp pantas





Sunday, 3 December 2017

Video Madu Halia Bentong oleh Pakcik Rafhan



Madu Halia Bentong memang mempunyai banyak kelebihan dari segi kesihatan. Mari layan video ni untuk mengetahui kelebihan Madu Halia Bentong. Di dalam video ni juga ada cerita tentang cara paling senang dan diyakini untuk mengetahui sama Madu tu asli atau tak. Jadi lepas ni tak perlu ragu-ragu lagi dan tak perlu bazirkan duit untuk beli madu tiruan. 

Hanya dapat Madu Halia Bentong keluaran Asmak untuk ketulenan yang diyakini. Diiktiraf oleh Department of Standard Malaysia. Harga sangat berpatutan. Hubungi Nombor di bawah untuk maklumat lanjut mengenai Madu Halia Bentong ini.


Rafhan  - 0125586734



Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734


AGEN & STOKIS DIPERLUKAN

atau boleh klik link untuk whatsapp pantas




Monday, 27 November 2017

Khasiat Madu Halia Bentong

madu halia bentong

 Madu Halia Bentong Keluaran MHAMSB


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Pasti ramai yang sudah tahu tentang khasiat madu bukan? Tetapi tahukah anda, Gabungan Madu Asli dan Halia Bentong dapat memberikan manfaat kesihatan yang lebih banyak dan menyeluruh.

Madu lebah bagus untuk kesihatan badan dan menyembuhkan penyakit seperti yang terkandung di dalam Al-Quran, Manakala Halia Bentong adalah Halia Terbaik di dunia malah diiktiraf oleh Sarjana dari luar dan dalam negara. 


Halia Bentong

Halia Bentong atau nama saintifiknya Zingiber Officinale boleh didapati di kawasan tanah tinggi Bentong, Janda Baik dan Bukit Tinggi. Halia ini sangat istimewa kerana hanya boleh hidup dengan subur di kawasan tersebut.

Halia Bentong mempunyai kandungan serat yang tinggi berbeza dari halia biasa dan menjadikan penghasilan Jus dari halia ini lebih banyak.

halia bentong]

Antara khasiat Halia Bentong adalah:

1. Melangsingkan Badan
2. Memerahkan bibir yang kusam
3. Membersihkan kulit
4. Meredakan Stress
5. Menghilangkan Bau Badan



Madu Halia Bentong

Gabungan Madu Asli dan Halia Bentong mencetuskan satu revolusi pemakanan kesihatan iaitu Madu Halia Bentong yang dapat memberikan sumber pemakanan sihat dalam kehidupan seharian disamping dapat menyelesaikan masalah berkaitan kesihatan.

Antara khasiat Madu Halia Bentong adalah, mengawal berat badan, mencuci darah yang kotor dan menguatkan antibodi badan. Disamping itu terdapat pelbagai khasiat yang lain, boleh rujuk gambar di bawah.



Madu Halia Bentong dikeluarkan oleh Minyak Herba Asma Mujarab Sdn. Bhd. Isipadu Sebotol Madu Halia Bentong adalah 300ml. Ditawarkan dengan harga yang sangat berpatutan iaitu RM59. Anda tidak perlu ragu-ragu engan ketulenan Madu Halia Bentong kerana produk ini telah menjalani ujian makmal untuk ketulenan madu dengan makmal yang mengikut kriteria yang ditetapkan oleh Department of Standard Malaysia.





Jika anda berminat untuk mendapatkan Madu Halia Bentong, Sila hubungi nombor di bawah.


Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734

Rafhan  - 0125586734


AGEN & STOKIS DIPERLUKAN

atau boleh klik link untuk whatsapp pantas





Featured post

Cara Merawat Demam Dengan Madu Asli

Tahukah anda. Madu Asli boleh dijadikan Penawar untuk demam? Madu dapat memberikan kesan antimikrob iaitu menghalang kuman-kuman ya...

Popular Posts