Monday 15 April 2019

Khasiat Air Madu Halia Bentong Sebagai Ubat


Tahukah anda Halia Bentong telah diiktiraf sebagai halia terbaik di dunia? Mungkin anda yang sedang membaca artikel ini mempunyai pengalaman minum air halia. Tapi tahukah anda, gabungan madu asli dan air halia bentong ini  dapat memberikan khasiat kepada lelaki mahupun wanita.

Madu halia bentong dapat memanaskan tubuh badan, terutamanya ketika cuaca sejuk atau ketika kita sedang kesejukan akibat demam. Selain itu ada yang menggunakan  madu halia bentong di dalam masakan bagi menambah rasa dan menaikkan selera.

Halia bentong diiktiraf sebagai halia terbaik di dunia kerana struktur seratnya yang mampu menyimpan banyak air berbanding halia biasa. Halia ini juga mempunyai daya tahan yang amat tinggi. 

Orang Melayu dahulu kala sudah lama mempraktikkan penggunaan halia di dalam perubatan terutamanya untuk membuang angin. Antara bahan lain yang boleh digunakan untuk menbuang angin dalam badan adalah bawang putih. Tetapi penggunaan halia sangat sesuai untuk dijadikan minuman kesihatan kerana rasanya yang enak, berbanding bawang putih yang lebih sesuai dijadikan bahan tambahan dalam makanan dan  minyak urut.

Antara khasiat lain Madu Halia Bentong adalah untuk menguatkan antibodi dalam badan, mengurangkan tekanan darah tinggi, mengawal berat badan dan melancarkan peredaran darah.

Jika anda berninat untuk mendapatkan madu asli asmak dan madu halia bentong ini boleh klik link di bawah untuk respon pantas.  




3 comments:

  1. Do you understand there is a 12 word phrase you can speak to your man... that will induce intense feelings of love and impulsive appeal for you buried inside his heart?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, adore and guard you with his entire heart...

    ===> 12 Words That Trigger A Man's Love Impulse

    This impulse is so hardwired into a man's mind that it will drive him to try better than ever before to build your relationship stronger.

    Matter of fact, fueling this all-powerful impulse is absolutely mandatory to achieving the best possible relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will soon find him expose his heart and mind to you in such a way he haven't experienced before and he will see you as the one and only woman in the universe who has ever truly interested him.

    ReplyDelete
  2. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete

Featured post

Resepi Susu Kurma Madu Viral

Kurma sememangnya sinonim dengan umat Islam terutamanya ketika berbuka puasa di bulan Ramadhan. Kerana mendahulukan berbuka puasa denga...

Popular Posts